Diamond Valley

Diamond Valley

Diamond Valley er online spillemaskine fra den store digitale spilleudvikler Playtech. Vi har her at gøre med en spillemaskine, der kredser om guld og diamanter. Vi er hensat til et minefelt fuld af diverse funklende juveler, ædelsten og skattekister.

Setuppet

Maskinen har 5 tromler med 3 rækker hver og i alt 15 ruder. Symbolernes tematik er alle hentet fra diamant og guldfeberen. Adskillige symboler bærer forskellige diamanter, mens et andet symbol er en skattekiste og et helt tredje er et dollartegn med to pile i. Der er også symbol med et tandsæt, hvor en funklende guldtand springer en i øjnene som det første. Wild symbolet er en hånd der bærer en lilla diamant, mens scatter symbolet er en rubin.

Indsats

Du kan spille på alt fra 1 til 5 gevinstlinjer så maskinen hører til en af de mindre formater set i forhold til andre på markedet, som kan strække sig op på 25 til 50 linjer. Minimums indsatsen er en mønt, så man spiller sig ikke fattig på den her slot. Den er brugervenlig i setup og især også i økonomi hvis man hører til på den mere forsigtige ende af gambler skalaen.

Gevinst og bonus

De lavest betalende symboler på maskinen er tandsættet med guldtanden hvor du som minimum skal høste tre på linje. Det kaster indsatsen 5 gange igen. Maksimum gevinsten hentes på de lyseblå diamanter. Fem af dem på linje giver dig intet mindre end indsatsen 5000 gange igen. Scatter symbolet kan dog også være pænt lukrativt, da det kaster pengene 200 gange igen, og her er fordelen at det ikke er din linje indsats men din samlede indsats som ganges med. Wild symbolet kan, når du har tre på linje, starte en bonus runde. I denne bonus runde får du muligheden for at vælge indholdet fra en af tre guldgraver poser, der hver især indeholder forskellige hemmeligheder.

Konklusion

Diamond Valley er en simpel og lille spillemaskine fra Playtech, men stadig en ganske underholdende en af slagsen. Man er fri for alt for meget gøgl i form af lidt for uoverskuelige bonus features og grafik, der nogle gange forvirrer mere end det gavner. Økonomisk er det en maskine der har et fornuftigt loft og man arbejder med relativt få gevinstlinjer. Det positive her er at man som bruger næsten har chancen for selv at regne en mulig gevinst ud før maskinen har fortalt dig det. Det er en af de ting, der er sværere at holde styr på på en slot med radikalt flere gevinstlinjer.

Diamond Valley er en enkel, simpel men solid slot, som ikke lover mere end den kan holde. Der er tilpas spænding og et overskueligt og bruger venligt setup.